Profilvideoer er en investering uden ulemper

Branding gennem videoer er blevet mange virksomheders foretrukne måde at kommunikere direkte til deres kunder på. Og der er da også en grund til, at videoer fungerer som et effektivt markedsføringsredskab.

Videoer er nemlig et rigtig godt redskab til lynhurtigt at skabe blikfang og fremlægge visioner, budskaber, værdier og meget andet på en måde, der er nemt forståelig for de potentielle kunder. Med en profilvideo kan du skabe øget opmærksomhed omkring din virksomhed, dit brand og jeres produkter eller ydelser.

Hvad er en profilvideo?

En profilvideo er en præsentation af din virksomhedsprofil, illustreret i en video bestående af levende billeder og lyd. Det audiovisuelle udtryk tiltaler mange mennesker og det er som kunde mere overskueligt at forholde sig til, frem for flere siders kedelige beskrivelser af din virksomhed.

I disse videoer er der som regel ikke fokus på salg, men derimod fokus på en historiefortælling om din virksomhed.

Invitér kunderne indenfor

Med en profilfilm kan du invitere dine kunder indenfor, hvor de kan møde dine medarbejdere, se virksomheden indefra og høre mere om jeres budskab, produkter eller ydelser. På skrift er det svært – hvis ikke umuligt – at beskrive en virksomhed, så det vækker opmærksomhed og følelser hos kunderne.

Erstat de lange og monotone tekster

Kedelige, lange og monotone beskrivelser gør nærmest mere skade end gavn, fordi det kan være svært at beskrive virksomhedens unikke idéer på en overbevisende måde. Med en lille film får du og din virksomhed mulighed for at vække kundernes opmærksomhed, skabe blikfang og forklare jeres budskab på kort tid.

Profilfilm, hvordan?

Profilfilm er kortvarige film produceret med levende billeder og lyd. De kan for eksempel bruges på din virksomheds hjemmeside, hvilket får jer til at se mere professionelle og troværdige ud.

Kan sættes sammen på flere måder

Videoens indhold kan for eksempel bestå af en visuel præsentation af virksomhedens bygninger og personale, interview med medarbejdere, beskrivelser af budskab, produkter og ydelser, samt udtalelser fra tilfredse kunder.

Dette er blot et eksempel på, hvordan en sådan film kan sammensættes. Om det skal laves som en reel film, en animation eller en kombination er naturligvis op til dig og den specifikke case.

Profilvideoer er en god forretning

Måske er det ikke helt logisk, men profilvideoer er faktisk en rigtig god forretning for dig og din virksomhed. Selvom der ikke er direkte fokus på salg, så kan den rette video alligevel være med til at forbedre salget i din virksomhed.

Det er naturligvis en bonus, hvis filmen kan øge dit salg, men som regel er det i højere grad ”salg” af en virksomheds budskab, der er fokus på. Alligevel er denne type film oftest en god investering for enhver virksomhed.

I modsætning til reklamefilm kan profilfilm være relevante i flere år, fordi den ikke er begrænset af en bestemt tidsperiode og budskabet kan være relevant over en flerårig periode.

Fordi der i profilvideoen ikke er direkte fokus på salg, så er det også en video, der i højere grad anerkendes blandt kunderne. Disse videoer er ikke anmassende og forsøger ikke at påtvinge kunderne et køb af et bestemt produkt og skaber mere troværdighed.

Noget andet end reklamefilm

Reklamer udbyder sædvanligvis et her og nu tilbud og budskabet brænder altså ud efter en kort periode. Profilfilmen derimod, fokuserer i højere grad på en historiefortælling, der kan være relevant for mange mennesker over lange perioder.

Selvom det primære fokus altså ikke er salg, så er denne slags film gavnende på flere måder.

Hvorfor virker profilfilm så godt?

I professionelt producerede film er du sikker på, at din historie fortælles så dine kunder får en følelse af, at de kommer tæt på din virksomhed. Det giver din virksomhed en højere troværdighed og kunderne oplever tryghed ved dit budskab, dine produkter eller ydelser, fordi de får en følelse af, at de kender virksomheden.

Profilfilm virker utrolig godt, fordi de ikke er anmassende på samme måde som for eksempel reklamefilm, der indeholder hurtige og smarte salgsbudskaber. Mennesker bliver altså ikke påvirket til mulig irritation.

Denne troværdighed skaber mere omtale

Derfor har kunderne også tendens til at dele profilvideoer på de sociale medier i højere grad og du kan derigennem få spredt dit budskab med alle vinde.

Desuden giver videoer også din virksomhed bedre placeringer på Google, idet de placerer det indhold højt på søgemaskinen, som kunderne finder relevant. På den måde kan du øge trafikken på din hjemmeside og alligevel øge dit salg.

2B Connect tilbyder velproducerede profilvideoer

En profilvideo er altså en investering uden ulemper! HVIS den er velproduceret vel og mærke. Her hos 2B Connect tilbyder vi absolut velproduktion, gode idéer og forståelse for, hvad der rører sig på det online marked. Vi kan hjælpe dig med at sammensætte og producere en profilvideo, der passer lige nøjagtigt til dit behov.